עיקרי פניםהליכה על חומה של אדריאנוס: הליכה אפית מחוף לחוף ובחזרה בזמן

הליכה על חומה של אדריאנוס: הליכה אפית מחוף לחוף ובחזרה בזמן

חומת הדריאנים ליד בית הכפר הרומאי, ורקוביץ ', נורת'מברלנד, אנגליה, בריטניה

אחת מציוני הדרך המפורסמים ביותר של בריטניה מאפשרת טיול אפי אחורה בזמן - וזה מסע שפיונה ריינולדס עשתה הקיץ.

אף על פי שאיש לא ברור לחלוטין מדוע הקיסר אדריאנוס החליט לבנות חומה בצפון אנגליה, הוא אמר שהוא ביקר בגפיים העגומות הזו של האימפריה שלו ב- AD122, והשאיר הוראות לכך. אולי זה היה כדי להרתיע את הברברים, אולי פשוט להפעיל את סמכותו - בכל מקרה, המחסום הדרמטי הזה משמש תזכורת לכך שהביצוע האיכותי נמשך.

אמי גדלה בגשר היידון, כמה קילומטרים דרומית לחומה, ואבי עבר לשם כנער. הוא היה מעורב, בהתרגשות, בחפירת המקדש המיתרי בקראוובורג בשנת 1950 - הישג שהוא הזכיר לנו בנות לעתים קרובות למדי - כך שמדובר בשטח בול טוב מוכר. עם זאת, מעולם לא צעדתי בכל העניין וכך, ביולי, שכנעתי את בעלי וגיסי, בתוספת כלבנו לוסי, להצטרף אלי.

יצאנו לדרך, בחום נהדר, הולכים מערבה-מזרחית, מתחילים בבואנס-און-סולוויי. שום דבר מהקיר לא שורד כאן, אך כניסה רדודה מעידה על הנבך (תעלה רחבה מדרום לקיר) העוקבת לאורך כל אורכה. אהבנו את הקטע הזה, מתנדנדים מלווים בשחפים וחבשי ים, מבט מעבר לסולוויי לסקוטלנד.

טיילת בנקים, נקודת המוצא לשביל חומה של אדריאנוס, בבואנס בסולוויי בקומבריה

מוקדם מדי עזבנו את הים לאסוף את נהר העדן העצל, שאחריו הלכנו לקרלייל, תחנת הלילה הראשונה שלנו, עם קתדרלת אבן החול היפה שלה.

דבקנו קרוב לעדן כשהתחלנו את היום השני שלנו, לפני שחתכנו את היבשת בקרוסבי-על-עדן כדי להרים את התל העדין שהוא קו החומה, מלווה בוואלום, צועד בשביל חיובי על פני הכפר היפהפה. בחום שלפוחית ​​היינו אסירי תודה על 'צריפי החטיפים', מעין מערכת קופסאות כנות שבה תוכלו להכין כוס תה או לקנות מים וחטיפים.

כעת, באופן מרגש, יכולנו לראות לראשונה שרידים גלויים של הקיר: אבני אבן כלי עבודה משובצות שורשי עץ וצרור האבנים מדי פעם. הלילה השני שלנו היה ליד לנרקוסט, שם נבנה המאה ה -12 האבות האגוסטיניסטים המרהיבים שלו מאבן רומאית מכוסה.

צפו בפוסט הזה באינסטגרם

#lanercostpriory #lanercost #cumbria #historic #history #englishheritage #england

פוסט ששיתף מייקל הארדי (@ mickyhardy1485) בתאריך 9 בספטמבר 2018 בשעה 05:43 PDT

היום השלישי היה החם והקשה ביותר: הלכנו מ- Lanercost ל- Brewed Twice, בעיקר בעלייה ללא צריפים או אפילו מים כדי להרפות את צמאוננו. לוסי המסכנה כמעט יצאה לשביתה, אבל זה היה יום פנטסטי לעקוב אחר הקיר הרציף במעלה הגבעה ובמורד הדייל, מחבק את ה- Whin Sill הדרמטי.

מבצר בירדוואלד הוא גולת הכותרת, וכך גם הגשר הרומי בוילופורד, אך וולטאון, קובפילד ווינספילד קראג מראים את הקיר במיטבו, הישג יוצא דופן של הנדסה, יפה באלגנטיות שלו, נעול בעדינות למקומו.

חומה של אדריאנוס מראש קרגס בנק ההוט; במרחק זה וויג'ילד קראגס.

מפגש משפחתי ב"פעמיים מבושל "הצליח לסייע לנו ביום הרביעי שלנו, כשמזג ​​האוויר נשבר ללא חרטה. חיכינו כל השבוע לתצפית האיקונית של שקמה גאפ, אבל בקושי הצלחתי לצלם אותה דרך הגשם המתנשף.

למרבה המזל, עד מהרה זה נפסק והגיע יום דרמטי, בו עננים שחורים נופלים זורקים ממטרים מפוזרים, שזורים בקורות שמש עזות.

כשיורדנו מהקרטונים, השמש יצאה והתחלנו את הצעד הארוך לצעוד לניוקאסל, תוך עצירה, כמובן, כדי לחלוק כבוד למקדש המיתרי בקראוובורג.

היום החמישי שלנו התחיל בכותל ועכשיו היינו במדינה קלה יותר, צעדנו לצד החומה והווליום, עברנו מסלולי מזג אוויר וצריחים עם הנונשלנטיות של המוכר. הלילה האחרון היה בהדון-על-הקיר, שם יש שריד משמעותי של חומה, לפני שהלכנו אחרי הטיין אל ואל דרך ניוקאסל לוולסנד ולסיום המסע.

עמדת שלט הכיוון בקצה המזרחי של שביל החומה של הדריאנוס במוזיאון סגדונם, וולסנד, ניוקאסל.

הליכה של 15 מיילים ליום בקיץ אנגלי, עם מקומות נוח ותיקינו נשאו, לא הייתה קושי, אך הרגשנו עבור אותם חיילים רומיים, הרחק מהבית בטבע של ארץ זרה קרה ועוינת. נהנינו להתחקות אחר צעדיהם על פני מה שיש, כיום, אחד הקטעים הטובים ביותר שלנו בצד הכפרי, ספוג בהיסטוריה ובסיפורים.

פיונה טיילה עם Shepherds Walks (www.shepherdswalks.co.uk). ספרה, The Fight for Beauty, זמין באתר Oneworld. עקוב אחריה בטוויטר: @fionacreynolds