עיקרי סגנון חייםהליכה על Burren, Co Clare: מקום של גבעות מעוקלות, דונם של אבן גיר פתוחה ונוף שאפשר לאבד את עצמו

מדרכות אבן גיר של פאהי צפון, מבט אל טורלומור, מחוז בורן קלייר, אירלנד. קרדיט: עלמי

פיונה ריינולדס אוכלת את דבריה על הליכונים קבועים שנמנעים ממקלחות בחודשים הכי רטובים שהיא יכולה לזכור - אבל הכל שווה את זה.

החודש שעבר היה הרטוב ביותר שאני זוכר. לעתים קרובות אני מתהדר בכך שאם אתה הולך כל יום, כמוני במשך שעתיים, אתה כמעט ולא נרטב. עם זאת, נאלצתי לאכול את דבריי, כי שוב ושוב חזרתי הביתה ספוג. פעם אפילו הבריאות שלי היו סחוטות - מבפנים.

היה לי גם טיול רטוב להפליא בקיץ, על האי אמרלד. הוזמנתי על ידי פילה אירלנד לשאת דברים בכנס בנושא פיתוח מודל תיירות בר-קיימא לארצות הארץ.

אני מבין את האתגר: רוב המבקרים פונים היישר אל החוף המערבי הפרוע והיפהפה, ובכל זאת פנים אירלנד מלא באוצרות נסתרים. בילינו כמה ימים בביקור באחוזת סטרוקסטאון בקו רוסקמון, בית גרוזיני עם סיפור רעב נוקב, ורת'קרוגאן. התאמה לנוף של סטונהנג ', האזור בקושי ידוע מחוץ לאי.

כך גירדנו, יצאנו גם לחוף המערבי, מכיוון שהתגעגעתי לראות את The Burren, Co Clare, נוף אבן גיר המפורסם בזכות פרחי הבר שלה. כשהגענו לצימר המענג שלנו ברתבאון, בסמוך לצוקי מוהר, אנגליה התחממה בטמפרטורות שיא. לא כל כך אירלנד. התעוררנו לענן נמוך ובשעה 19 ° C, אבל הבורן היה על סף דלתנו, שתואר בהתלהבות על ידי המארחת שלנו.

מעודדים אותה, עצרנו תחילה בקילפנורה, שם בקתדרלה של ימי הביניים יש שלווה וחן עוצמתיים, המשופרים על ידי שרידים של שלושה צלבים גבוהים עתיקים, ואז התחלנו את אחד מרבים 'לולאות בורן' בלב הפארק הלאומי.

הלולאה שלנו בגודל 9 ק"מ (5½ מייל) התחילה בקררון, כפר קטן באמצע מדינה אבן גיר בלתי רגילה זו. הבורן הוא מקום של גבעות גדולות ומעוקלות, שמדרונותיהם נטולי צמחייה, ככל שדונם של אבן גיר פתוחה פונה ברק אפור כסוף לרוחב הנוף. ראיתי מדרכות אבן גיר בעבר, כמובן, בדאלס ובאגמים, אך המידה העצומה של המקום הזה הייתה חדשה ומרגשת.

'באפלה, השביל התדלדל והגשם התגבר. אבדנו בנוף המוזר הזה '

יצאנו לדרך באור מוזר כשענני הגשם התאספו. מקרוב, אבן הגיר רחוקה מלהיות חשופה, אך מלאה חיים, בעוצמה של ציפורים וצמחים שכמעט ולא ראיתי. שרך הלשון של הארט מציץ מבעד לגריקים; פרחי פימרנלים עזים, הנצמדים לגבעות. סופרים את המין, תוך זמן קצר יצאנו מהאצבעות.

התחלנו את דרכנו לאורך נתיב ירוק, מתפתל במעלה הגבעה על פני חומות עתיקות ותאי קבורה, אך כאשר פרצנו את פסגת טרמון הרגשנו את נקודות הגשם הראשונות. משכים בכתפינו במקטורנו והמשכנו למעלה, ככל שהשביל נעשה מעורפל יותר והגשם התחזק. עד מהרה זה התנפץ, אבל, למרבה השמחה, הסיחו את דעתנו המוני סחלבים: חלקם (כמו הסחלב המנומר הנפוץ) שהכרנו, אך הבחינו גם בסחלב בצבע ורוד, סחלב ריחני ובולט לבן מגוון שעשוי היה להיות הסחלב המנוקד של אוקלי, המקומי לבורן.

באותה תקופה היינו בצבע אפור, השביל התדלדל כלום והגשם התגבר. אבדנו במהרה בנוף הגיר המוזר הזה, ללא ציוני דרך להנחות אותנו, מוקפים במדרכות אפורות חלקלקות גשם וצמחייה מקושקשת, דרכם מסתובבים מסילות מעורפלות מרובות.

הצטמצמתי לניווט בטלפון הנייד, ואחרי גיל, נתקלנו בסימן ציון סגול מבורך: חזרנו למסלול. ירדנו לבאר הקדושה של סנט פכטנה, הצטרפנו לנתיב כפרי שקט והלכנו לאט, נוטפים, חזרה לקרון, שם שמחנו למצוא פאב חם ומסביר פנים.

כשהתייבשנו, הבנו שלא ראינו נפש אחת בטיולנו. בדומה לארצות לבה של אירלנד, הבורן היווה ניגוד עצום לצוקי מוהר הצפופים בהם ביקרנו באותו ערב, אך ההליכה שלנו הייתה באמת מעוררת השראה, וכשאני הולכת בגשם בסתיו, אני נזכרת, ברטובות, בגשם המיוחד שלנו קהילה ספוגה עם הטבע.

פיונה ריינולדס היא בעלת תואר שני במכללת עמנואל, קיימברידג 'ומחברת הספר "המאבק על היופי".